ČUSTVENO VEDENJSKE MOTNJE PRI OSEBAH S POSEBNIMI POTREBAMI – AKTUALEN IZZIV STROKOVNIM DELAVCEM

2023-1-SI01-KA122-SCH-000126753

V CIRIUSu Vipava začenjamo nov projekt Erasmus+, ki bo trajal do spomladi 2025. Vsebina projekta se dotika čustveno vedenjskih motenj pri učencih s posebnimi potrebami. Poglobili se bomo v stisko otroka, ki jo pogojuje njegova duševna motnja. Poskušali bomo okrepiti sodelovanje z družinami naših učencev. Raziskovali bomo blagodejni vpliv narave na počutje in razširili program učenja v naravi. Zainteresiranim zaposlenim bomo omogočili izpopolnjevanje na področju vključevanja terapevtskih živali v rehabilitacijo učencev. Skozi aktivnosti senčenja na delovnem mestu pa bomo pridobili tudi številne dobre prakse za neposredno obravnavo čustveno vedenjskih motenj v šolskem okolju.

Izvedli bomo mobilnosti osebja in učencev. Zainteresirani zaposleni se bodo udeležili senčenj na delovnem mestu in strukturiranih tečajev. Učenci bodo obiskali svoje vrstnike v Latviji. Pripravljamo pa tudi strokovno predavanje univerzitetnih raziskovalcev iz Romunije, ki bo namenjeno vsem zaposlenim tukaj v Vipavi.

NOVEMBER 2023

V mesecu oktobru smo izvedli prvi del raziskave o poznavanju osrednje tematike Erasmus+ projekta med zaposlenimi. Vprašanja so se nanašala na čustveno vedenjske motnje pri učencih. Odziv je bil največji med zaposlenimi v svetovalni službi, terapevti in pedagoškimi delavci.

Vsi zaposleni se pogosto srečujemo s čustveno vedenjskimi motnjami (ČVM) pri učencih. Manj zaznaven je pojav teh težav pri službah, ki nimajo vsakodnevnega neposrednega dela z učenci. Najbolj izpostavljeni pa so varuhi negovalci, terapevti in pedagoški delavci, ki so v konstantnem stiku z učenci.

Znanje o ČVM je pretežno zadovoljivo v oddelkih učiteljev in terapevtov, primanjkljaj čutijo oddelki medicinskih sester, varuhov negovalcev in svetovalne službe. Anketa nakazuje na to, da bi bilo v ustanovi potrebnega več dobrega strokovnega znanja o ČVM.

Podobno kot pri znanju ocenjujemo, da nam primanjkuje kompetenc. Več spretnosti imajo tisti zaposleni, ki pogosteje delajo neposredno z učenci. Nismo pa pri delu s ČVM popolnoma sproščeni: nekateri zaradi pomanjkanja znanja in kompetenc, drugi zaradi neprijetnih izkušenj.

Največji izziv pri učencih s ČVM so vedenjski izbruhi, ki so odraz hude notranje stiske. Pojavi se neprimerno, agresivno vedenje, poškodovanje oseb in inventarja ali samopoškodovanje. Zaposleni, ki so v vsakodnevnem tesnem stiku z učenci, se pogosteje srečujejo z vedenjskimi izbruhi. Menijo, da situacijo sicer obvladujejo, vendar nimajo dovolj širokega nabora ustreznih veščin za ukrepanje.

Vsak zaposlen ob pojavu težko obvladljivega vedenjskega izbruha pri učenci doživlja neprijetne občutke. Prevladujejo zaskrbljenost, strah in občutek ogroženosti. Zato se običajno odločamo za aktivno sprostitev nakopičenih občutkov. Večina se jih obrne na kolege ali druge bližnje osebe, se udeležujejo športnih in drugih aktivnosti v naravi.

ČVM ostajajo izziv ustanovam za otroke s posebnimi potrebami. V okviru projekta Erasmus+ si zaposleni želimo predvsem okrepitev strokovnega znanja s tega področja ter se zavzemamo za okrepljen občutek varnosti na delovnem mestu. V veliko oporo bi nam bile intervizijske in supervizijske skupine.

Povezava do rezultatov ankete o čustveno vedenjskih motnjah

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja