SENČENJE V ŠOLAH S POSEBNIM PROGRAMOM V ŠPANIJI
Učitelji v Posebnem programu vzgoje in izobraževanja neprestano iščemo različne nove metode, načine in oblike dela, s katerimi bi bili naši učenci pri osvajanju znanj, veščin in spretnosti karseda uspešni.
Možnost pokukati v nam nepoznano delovno okolje in tako spoznati morda tudi za nas zanimive, inovativne specialno pedagoške prakse, sva dobili v okviru projekta Erasmus+. Prvi teden v oktobru sva se udeležili senčenja oz. opazovanja na delovnem mestu, v dveh nam sorodnih ustanovah v Španiji.
V mestih Villayojosa in Sueca, ki ležita na jugovzhodni španski obali, so naju v svojo sredino sproščeno sprejeli zaposleni in učenci. Razkazali so nam prostore, predstavili programe ter naju vključili v učno-vzgojni proces. Šoli sta si različni; prva je manjša in starejša, druga večja in sodobnejša. Obe sta del javnega šolskega sistema in pokrivata potrebe desetih okoliških krajev. Razredi oz. skupine so številčno podobne našim. Vanje so, glede na starost, oblike in stopnje primanjkljajev, vključeni predšolski in šolski otroci ter mladostniki do 24. leta. V času izobraževanja in usposabljanja za življenje in delo jih strokovni delavci skušajo optimalno opolnomočiti, opremiti s strategijami reševanja težav, vplivati na njihovo samopodobo in samoiniciativnost ter jih pripraviti na čim samostojnejše življenje in vključevanje v širšo skupnost.
Učence poučujejo učitelji, ki so opravili dodatna specialno pedagoška izobraževanja. V pomoč so jim predmetni učitelji in varuhi negovalci. Vsi zaposleni so zelo sproščeni in spontani. Dopoldansko vzgojno-izobraževalno delo poteka ob interaktivnih tablah, s pomočjo katerih učitelji s petjem, plesom in gibalnimi aktivnostmi motivirajo učence k dejavnostim jutranjega kroga ali assemble. Ker je španščina ena večjih svetovnih jezikovnih skupin, lahko izbirajo med zelo velikim naborom glasbeno didaktičnega in komunikacijsko slikovnega materiala (Arasaac) z vseh področji in tem.
Kljub dobri elektronski opremljenosti, se Španci srečujejo s podobnimi težavami, kot jih imamo v Sloveniji. Šole, namenjene otrokom s posebnimi potrebami so polno zasedene, primanjkuje jim prostora, opreme, ustrezno izobraženega kadra, visoka je stopnja fluktuacije …
Najini dnevi so bili polni, vsak dan smo se srečevale z novimi priložnostmi, ki so obogatile najine delovne izkušnje, sodelovanje in prijateljstvo. Z novo strokovno izkušnjo sva dobili potrditev svojega dela in dela vseh nas.
Tatjana in Tatjana